بلفاروپلاستی(جراحی زیبایی پلک)

چشم ها دريچه ارتباط ما با جهان خارج هستند و نقش اساسي در روابط اجتماعي ما بازي مي كنند.چشم يكي از تأثيرگذارترين اعضاي صورت مي باشد.در روابط انساني نگاه كردن به يكديگر نخستين قدم است. دو سوم افراد معمولا با نگاه كردن به چشم اطرافيان خود و ديگران قضاوت مي كنند، به همين دليل ظاهر چشم ها اهميت زيادي در قضاوت اوليه افراد نسبت به سنشان و در نتيجه اعتماد به نفس آنها دارد.

درمراکز زیبایی سروتونین میتوانید با اطمینان به پزشکان متخصص ما اعتماد به نفس رفته ی خودرا بازگردانید.

فهرست

بلفاروپلاستی چیست؟

جراحي اصلاحي پلك يا بلفاروپلاستي (Blepharoplasty )يك جراحي زيبايي است كه به منظور اصلاح اين تغييرات و ايجاد ظاهري جوانتر و شاداب تر انجام مي شود. بلفاروپلاستي يكي از شايعترين روش هاي جراحي زيبايي است كه با برداشتن پوست، چربي اضافي و عضله شل روي آن و اصلاح موقعيت و ظاهر پلك، باعث بهبود قابل توجهي در چهره فرد شده و ظاهري جوانتر و سرحال تر به فرد مي بخشد.

درمراکز سروتونین عمل بلفاروپلاستی توسط پزشک فوق تخصص چشم کاملا متبحرانه انجام میشود.

چه عواملی درظاهر بیرونی پلک و اطراف چشم نقش دارنند؟

عوامل متعدد وراثتي و محيطي از جمله نور آفتاب، سيگار كشيدن، چاقي، گريه كردن زياد، استرس، شلي يا سفتي عناصر حمايت كننده دور چشم، شكل آناتوميك عضلات زير پوست و قوام و ماهيت خود پوست، همگي در ظاهر بيروني پلك و اطراف چشم نقش دارند.

با افزایش سن چه تغییراتی درساختمان اطراف چشم و به ویژه پلک ها ایجاد میشود؟

با افزايش سن، تغييراتي در ساختمان اطراف چشم به ويژه پلك ها ايجاد مي شود.(افتادگی پلک ها یا پتوز)كه باعث مي شود فرد ظاهري سالخورده و خسته پيدا كند. معمولااز اين تغييرات به عنوان اولين نشانه هاي پيري ياد مي شود.

بخش عمده ی تغییرات در چشم ها ناشی از افزایش سن کدام اند؟

1) ايجاد چروك هاي ظريف در اطراف پلك ها ( feet crows).

2)کش آمدن و شل شدن پوست پلك ها كه گاهي منجر به آويزان شدن پوست از لبه پلك مي گردد.

3)تجمع و بيرون زدگي چربي اضافه در زير پوست پلك ها.

4)شل شدن عضلات پلك ها و ايجاد افتادگي پلك يا ابرو.

مجموع اين تغييرات باعث مي شود چهره فرد، سالخورده و خسته به نظر برسد. به علاوه، در صورتيكه اين حالات شديد باشد مي تواند با مسدود كردن ميدان ديد جانبي بر عملكرد بينايي فرد نيز تأثير بگذارد.

اين عمل در ايالات متحده آمريكا شايع ترين عمل زيبايي حتي بيشتر ازجراحي هاي بيني، ليپوساكشن(برداشتن چربي هاي اضافه بدن به منظور كاهش وزن)، جراحي هاي زيبايي سينه و كشيدن صورت مي باشد. آمار نشان مي دهد در آمريكا بيش از 150000 نفر در هر سال اقدام به انجام اين عمل مي نمايند كه از اين ميان 83 درصد زنان و 17 درصد را مردان تشكيل میدهند.

پراگندکی سنی عمل بلفاروپلاستی به چه صورت است؟

پراكندگي سني اين عمل بسيار جالب است، به طوري كه%4را افراد بين 19 تا 34 سال،%40را افراد 35تا50 سال,%42را 51تا61 سال و%14را افراد بالاي 65سال تشكيل مي دهند.

نتایج مفید عمل بلفاروپلاستی چقدر ماندگاری دارد؟

بسياري از جراحان پلاستيك عمل بلفاروپلاستی را موثرترين عمل زيبايي در بهبود چهره افراد و كاهش سن ظاهري آنها مي دانند. نتايج مفيد اين جراحي تا سال ها و گاهي به صورت مادام العمر براي فرد باقي مي ماند.

آیا عمل بلفاروپلاستی فقط مخصوص خانم هاست؟

ممكن است اينگونه تصور شود كه جراحي پلاستيك تنها توسط خانم ها مورد استفاده قرار مي گيرد، ولي مردها نیز به صورت فزاينده اي تقاضاي انجام عمل هاي جوان سازي را دارند. چرا كه ظاهر جوانتر نشان دهنده انرژي دروني بيشتراست.

هزینه ی انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی چقدر است؟

هرینه و تعرفه ی انجام جراحی بلفاروپلاستی نسبت به کیلینیک زیبایی انتخابی,مهارت و ظریف کاری پزشک متغییر است.

بهترین کاندیدای انجام عمل بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟

بهترين كانديداهاي جراحي زيبايي پلك كساني هستند كه حداقل 35 سال سن داشته باشند و افتادگي پلك يا پف زير چشم (در اثر تجمع چربي اضافه) باعث تغييرات ناخوشاينددرچهره شان شده باشد.البته در موارد استثنایی افراد جوان تر که به دلایل خاص مشکلات فوق را پیدا کرده اند نیز میتوانند تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار گیرند.به طور کلی:

براي انجام جراحي بلفاروپلاستی,بهتر است كه فرد به طور كلي سالم باشد و بيماري خاصي نداشته باشد.

شخص باید انتظارات معقول و واقع بینانه از عمل جراحی بلفاروپلاستی و نتایج آن داشته باشد.دراین خصوص دیدن تصاویر قبل و بعد افرادی که جراحی بلفاروپلاستی را انجام دادند و یا مشورت با افرادی که قبلا جراحی بلفاروپلاستی را انجام داده اند میتواند به شما کمک کند.

((درکیلینیک های زیبایی سروتونین شما قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی با پزشکان فوق تخصص چشم به صورت رایگان مشاوره میشوید و تمام علامت سوال های ذهنتان و نگرانی های شما از بین میرود.))

آیا عمل بلفاروپلاستی میتواند به همراه عمل بالا بردن ابروها ویا کشش پوست انجام شود؟

جراحي زيبايي پلك ممكن است فقط با برداشتن پوست به تنهايي و يا همراه با اصلاح يا برداشتن بافت هاي چربي با ساير روش هاي جراحي زيبايي مثل كشش پوست صورت يا بالا كشيدن ابرو انجام شود.

                                                                         جراحی زیبایی بلفاروپلاستی چگونه انجام میشود:

عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی چگونه انجام میشود؟

قبل از انجام عمل نقاط مورد نطر پزشک با دقت تمام علامت گذاری میشود.درجراحي پلك فوقاني، پوست اضافه روي پلك فوقاني و كيسه هاي چربي (كه به صورت پف كردگي بالاي پلك تظاهر مي كند) برداشته مي شود. به علاوه، در صورتيكه افتادگي پلك نيز وجود داشته باشد مي توان آن را در حين عمل اصلاح كرد.

انجام عمل بلفاروپلاستی پلک فوقانی چه فوایدی دارد؟

جراحي پلك فوقاني باعث بهبود شكل و موقعيت پلك فوقاني مي شود. به علاوه در صورتي كه وجود پوست اضافه يا افتادگي پلك باعث محدوديت ديد جانبي شده باشد اين مشكل را برطرف مي كند و در مجموع ظاهري جوانتر و زيباتر به فرد مي بخشد.

گاهي عمل جراحي بالا كشيدن ابرو نيز همراه با جراحي پلك فوقاني انجام مي شود.

عمل بلفاروپلاستی پلك تحتاني چگونه انجام میشود؟

جراحي پلك تحتاني بيشتر به منظور برداشتن كيسه هاي چربي زير پلك تحتاني كه حالت پف كردگي چشم را ايجاد مي كنند انجام مي گيرد. معمولا بخشي از پوست پلك تحتاني نيز برداشته مي شود.اين تغييرات در مجموع انجام این عمل باعث ظاهري جوانتر در فرد مي شود.

آیا عمل بلفاروپلاستی به بستری نیاز دارد؟

معمولا این جراحي به صورت سرپايي انجام مي شود و نيازي به بستري ندارد.

آیاانجام عمل بلفاروپلاستی به بیهوشی نیاز دارد؟

جراحی بلفاروپلاستی با بي حسي موضعي انجام مي شود اما بسته به وضعيت بيمار و با صلاحديد پزشك ممكن است بيمار به طور كامل بيهوش شود.پزشك قبل از عمل به شما
آرام بخش و مسكن خواهد داد, لذا جايي براي نگراني وجود ندارد.به طور کلی در بزرگسالان از بی حسی موضعی و در کودکان از بیهوشی استفاده میشود.

انجام جراحی بلفاروپلاستی چقدر زمان میبرد؟

زمان انجام جراحي متغيير است و بسته به آنكه روي پلك بالا يا پايين يا هر دو انجام گيرد، بين يك تا سه ساعت طول مي كشد. مدت زمان جراحي براي هر پلك به طور متوسط 40دقيقه

ميباشد و بيمار نيم ساعت پس از اتمام عمل مرخص شده و مي تواند به خانه برگردد.

روشهاي مختلفي براي انجام اين عمل وجود دارد كه گاهي مي توان آنها را به طور هم زمان انجام داد مثلا هم پلك بالا و پايين را عمل نمود،هم گوشه خارجي چشم را بالا كشيد و هم ابروها را بالا برد. اما معمولا باید دید کدام برای بيمار اولويت دارند.

توصیه ی ما به افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی را داردند:

باتوجه به حساس بودن چشم ها باید برای انتخاب مرکز و پزشک معالج بسار دقت کرده و وسواس به خرج دهید زیرا ممکن است کوچک ترین نقصی در انجام این عمل موجب باز ماندن پلک و در نهایت خشکی چشم شود.بنابراین قبل از مراجعه با مراکز زیبایی راجع به طرز کار و متد درمانی پزشک معالج آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.پزشکان مراکز زیبایی سروتونین با تخصص بالای خود در این زمینه و تجربیات متععد و کسب رضایت مراجعه کنندگان هرگونه نگرانی شما را قبل از انجام عمل رفع خواهند کرد.

انواع روش های مختلف جراحی بلفاروپلاستی:

روشهاي مختلفي براي انجام اين عمل وجود دارد كه گاهي مي توان آنها را به طور هم زمان انجام داد مثلا هم پلك بالا و پايين را عمل نمود،هم گوشه خارجي چشم را بالا كشيد و هم ابروها را بالا برد. اما معمولا باید دید کدام برای بيمار اولويت دارند.

1 –بلفاروپلاستي ساده پلك بالا: در اين روش پوسته و چربي اضافه از پشت پلك بالا خارج مي شوند.
2 –بلفاروپلاستي ساده پلك پايين: در اين روش پوسته و چربي اضافه از پشت پلك پايين خارج مي شود.
3 –بلفاروپلاستي پلك تحتاني از ملتحمه چشم: اين روش در افرادي كه چربي فراوان بدون پوست اضافي زياد دارند ارجح است مزيت آن عدم باقي ماندن خط جراحي و اشكال آن عدم امكان برداشتن پوست اضافي است.
4 –بلفاروپلاستي به همراه اصلاح گوشه چشم: در اين روش ضمن اصلاح پلك ها، گوشه خارجي چشم كمي بالا كشيده مي شود و به اصطلاح  چشم حالت گربه اي پيدا مي كند، اين روش منحصرا مخصوص خانم ها مي باشد.
5 –بلفاروپلاستي به همراه اصلاح ابروها: در اين روش ضمن اصلاح مشكلات پلك ها، ابروها هم كمي بالا كشيده مي شوند تا شخص پشت چشم بلندتر و کشیده تري بدست آورد.

حال در مورد ارزيابي اوليه بيماران، انواع مختلف روش هاي جراحي، مراقبت هاي بعد از عمل نكاتي را يادآور مي شويم.

ارزيابي اوليه بيمار:

شما با ویزیت رایگان در اولین جلسه ی ویزیت توسط پزشکان فوق تخصص چشم در کیلینیک های زیبایی سروتونین، پزشاکان تیم ما ضمن شنيدن نقطه نظرات و انتظارات شما اطلاعات دقيقي را از اين عمل در اختيار بيمار قرار مي دهند.سپس ضمن سنجش قدرت بينايي افراد و بررسي عملكرد عضلات چشم و ميزان ترشح غدد اشكي و ارزيابي بسيار دقيقي از شاخص هاي مهم آناتوميك و ظاهري چشم و عناصر اطراف آن در مقايسه با يك چشم زيبا و ايد آل مي پردازند و نواقص موجود را كشف مي كنند. علاوه بر تمام اين موارد پزشان مراکز زیبایی سروتونین با انجام معاينات تخصصى ميزان شلي پوست، حجم چربي مضاف، ميزان بيرون زدگي اين چربي و عملكرد عضلات پلك را می سنجند.

درمراکز تخصصی سروتونین تمامي اين بررسي ها اين امكان رابه پزشان متخصص خود ميدهدتابتواند بهترين برنامه و روش جراحي رابراي بيمارطراحي واشكالات صورت بيماررا برطرف نمايد.

کاربرد ومزایای انجام عمل زیبایی بلفاروپلاستی:

1)رفع پف پایین و بالای چشم

2)از بین بردن سیاهی اطراف چشم

3)بهبود بخشیدن به بافت و جوانسازی پوست پلک

4)درمان افتادگی پلک

5)از بین بردن چین و چروک و پوست های اضافی اطراف چشم

6)افزایش میدان بینایی

7)بازگشت شکل واقعی چشم ها

8)ازبین بردن حالت خستگی و خواب آلودگی چشم ها

9)افزایش اعتماد به نفس جهت بازگشت جوانی و نشاط به چهره

مراقبت هاي بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی:

1)بهتر است از يك هفته قبل از عمل جراحي و در صورت مصرف آسپرين يا ويتامين E آنها را قطع نماييد.
2)روز عمل دوش گرفته و غذاي سبكي ميل نماييد.

3)بهتر است یک نفر براي همراهی بیمار حضور داشته باشد.

4)گاهي پانسمان بسيار كوچكي روي پلك بيمار گذاشته مي شود و در مواردي فقط روي زخم پماد قرار خواهد گرفت.

5)ممكن است مثل هر جراحي ديگر و در اين علايم با مصرف يك شب اول كمي درد و سوزش داشته باشد ولي معمولا  با مسكن ساده كنترل مي شود.

6)بيماران شاغل بهتر است 72 ساعت مرخصي گرفته و د ر منزل استراحت نمايند.

7)براي استراحت و خواب بهتر است سر بالا باشد و پشت بيمار بالش قرارگیرد.

8) تورم در طي 24 ساعت اول بيشتر مي شود لذا بهتر است هر چهار ساعت به مدت 15دقيقه از كيسه يخ يا ماسك چشمي مخصوص استفاده کرد.

9)تا 10 روز امكان دارد كمي كبودي در اطراف چشم ايجاد شود كه معمولا َشود اما اگر در 24 ساعت اول از كيسه يخ استفاده شود.

10)باید در طي يك هفته بعد از عمل بايد از خم شدن و بلندكردن اجسام سنگين اجتناب كرد.

11)بيمار بعد از 24 ساعت مي تواند دوش گرفته ولي بهتر است سر خود را در آخرين مرحله استحمام بشويد و روي زخم پماد آنتي بيوتيك بمالد.12)پرهيز غذايي خاصي لازم نيست اما بهتر است مصرف نمك را محدود کرد.

12)معمولا براي بيمار آنتي بيوتيك تجويز مي شود اما بهتر است تا دو هفته از استعمال سيگار خودداري نمود تا بيمار موجب تأخير در روند ترميم زخم نشود.

13)لازم است بيمار فرداي عمل براي چك آپ مجدد و يك هفته بعد براي كشيدن بخيه ها به پزشك مراجعه نمايد. در صورتي كه از زخم خوب مراقبت شود اثري از جاي بخيه روي صورت باقي نخواهد ماند.

يادمان باشد هدف در مجموعه کیلینیک های سروتونین ، جوان تر,جذاب تر و زيباتر شدن بيمار است. در اينجاست كه مرزهاي بين پزشكي و هنر در هم مي آميزند، داشتن نگاهي هنرمندانه مهمترين ويژگي است كه در كنار مهارت هاي جراحي به كمك پزشك مي آيد تا بتواند كاري بي نقص را ارائه نمايد. اگرچه گرفتن عكس هاي متعدد از بيمار و تحليل كامپيوتري آنها (توسط نرم افزارهاي تخصصي) مي تواند نكات مهمي را براي پزشك آشكار نمايد. اما به هيچ وجه نمي تواند جايگزين حس زيبايي شناسانه پزشك شود.

            پزشکان فوق تخصص مجموعه کیلینک های سروتونین با حرفه ی خود در انجام کار با کم ترین ریسک,بهترین نتیجه را برای شما رقم میزنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *