تغذیه

تغذیه سالم مستلزم تهیه غذای سالم است. غذای سالم هم به غذایی گفته می شود که در شرایط سلامت تهیه و فرآوری شده باشد. به عبارت دیگر غذایی که در شرایط عاری از آلاینده های محیطی و شیمیایی تهیه شود و در شرایط بهداشتی پخته و سرو شود، غذایی سالم است.

فردی که از غذای سالم استفاده می کند لزوما دارای تغذیه سالم وسلامت جسمانی نیست. برای مثال ممکن است فردی غذای سالم تهیه کند اما از برخی ویتامین ها در رژیم غذایی خود استفاده نکند. گاهی هم مشاهده می شود عده ای به دلیل نیاز به کاهش وزن به اشتباه برخی وعده های غذایی را حذف می کنندو یا برخی از گروه ها را جایگزین گروه های غذایی دیگر می کنند.شما میتوانید در مراکز زیبایی.لاغری سروتونین به متخصصان تغذیه ی ما برای تناسب اندام خود مراجعه کرده واعتماد به نفس و سلامتی را به خود هدیه دهید.

ناگفته نماند که  شرایط نامناسب اقتصادی هم می تواند منجر به حذف بعضی از گروه های غذایی مانند میوه و لبنیات شود.

درمیان کسانی که مدعی استفاده از تغذیه سالم هستند گروهی هم با وجود داشتن تغذیه سالم با بیش خواری سلامت خود را به خطر می اندازند. بنابراین غذای سالم نمی تواند به تنهایی به سلامت جسم بینجامد و فرد باید تغذیه سالم داشته باشد. به عبارت دیگرتغذیه سالم یا همان تعادل بین گروه های مواد غذایی سالم می تواند سلامت فرد را تضمین کند.

کاشت موسر.ابرو.ریش

کسانی که طاس هستند یا موهای کم پشتی دارند، همواره در جستجوی آن هستند که چگونه می توانند بر تعداد تارهای موی سر خود بیفزایند یا آنچه را که بر سر دارند حفظ کنندبا پیشرفت های علمی جدید، داشتن موهای طبیعی و قابل رشد برای افراد دچار طاسی امکان پذیر شده است.

روش های کاشت مو سر,ابرو,ریش:

کاشت مو به ۲ روش معروف FUT و FIT انجام می شود.

روش FIT: برای مناطق محدود از پوست سر که به تعداد موی کمتری نیاز دارد، استفاده می شود،

روش FUT:به طور گسترده ای انجام می شود، از قسمت تحتانی پشت سر یک نوار از مو و پوست سر (در فاصله دو گوش) به اندازه حدود ۲ در ۱۰ سانتیمتر تهیه و سپس با جدا کردن تک تک موها (با ریشه کاملاسالم) که تعداد آنها از ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ متغیر است آن را در قسمت جلوی سر (ناحیه طاسی) می کارند. موهای کاشته شده بعد از یک تا ۲ ماه خواهند ریخت و بعد از یک خواب ۶ ماهه مجددا شروع به رویش می کنند و این موها برای همیشه با رشد طبیعی حفظ خواهند شد. این روش کاشت مو را می توان در صورت وجود موی کافی در ناحیه پشت سر در ۲ نوبت به فاصله حداقل یک سال تکرار کرد.

علت تکرار روشFUTبعداز گذشت یکسال چیست؟

علت فاصله حداقل یک سال آن است که موهای کاشته شده در مرحله اول باید به طور کامل رشد کنند تا مناطق فاقد مو کاملامتمایز و آشکار برای کاشت مرحله دوم باشند.

عمل کاشت مو چگونه انجام میشود؟

برای انجام کاشت مو، پزشک ابتدا یک نوار عرضی به طول ۲۵ سانتی متر از ناحیه پشت گوش های بیمار را برمی دارد سپس تار های مو را در زیر میکروسکوپ جدا می کند. هنگامی که پزشک می خواهد نوار عرضی از پشت گوش های بیمار بردارد ممکن است بیمار دچار درد شود اما پزشک برای جلوگیری از ایجاد درد در بیمار پس از جدا کردن واحد های فولیکولی بی حسی را برای او انجام می دهد و سپس به کاشت مو با زاویه مناسب می پردازد.

آیا محل برداشت مو بعداز انجام عمل کاشت محسوس میباشد؟

محل برداشتن مو در پشت سر به هیچ عنوان مشخص نیست و فرد از این نظر نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشد. پس از آن در منطقه طاس تحت بی حسی کامل شکاف های متعدد و خیلی کوچک ایجاد می شود. محور طولی، زاویه و عمق شکاف ها برای هر قسمت از موضع کاشت مو متغیر بوده و دقت در این مرحله است که نتیجه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.

بخیه های بر روی نواحی برداشت مو چندروز پس از عمل کاشت مو بهبود می یابند؟

پس از عمل، یک بانداژ توری شکل روی سرش قرار داده می شود تا مانع جابجایی گرافت شود.ناحیه پشت سر که موها از آنجا برداشته می شوند، بخیه زده می شود و بین ۷ تا ۱۲ روز پس از عمل، بخیه ها کشیده و بهبودی، کامل می شود.

چه کسانی بهترین نتایج را از کاشت مو به دست می آورند؟

واضح است که ناحیه دهنده مو یعنی پشت سر و ناحیه دریافت کننده مو یعنی جلوی سر یا محل طاسی باید شرایط مناسبی را دارا باشند. بنابراین هر چه تعداد موها در منطقه دهنده بیشتر، ضخیم تر و تیره تر باشد، نتیجه کاشت مو بهتر خواهد بود. بالعکس نتایج کاشت مو برای کسی که موهای کم پشت، سفید و نازک در ناحیه دهنده دارد بسیار ضعیف خواهد بود.همچنین پوست ناحیه کاشت مو یا گیرنده هم باید سالم و طبیعی باشد تا موهای کاشته شده بخوبی در آن رشد کنند.

در چه افرادی نتیجه ی مطلوب بعد از کاشت مو حاصل نمیشود؟

رشد مو در پوستی که در اثر آفتاب سوختگی، یا سایر بیماری های پوستی (قارچی، التهابی، رادیوتراپی) ضعیف شده بسیار ناچیز است. نکته دیگر این که نتایج کاشت مو در کسانی که منطقه طاسی آنها وسیع است، نیز ایده آل و رضایتمند نخواهد بود، زیرا تعداد موهای محدود و مشخص تهیه شده از پشت سر نمی تواند به نحو مطلوب و قابل قبولی طاسی گسترده سر را بپوشاند.

کاشت مو به چه افرادی توصیه میشود؟

کاشت مو اغلب برای افرادی که درمان های کافی خوراکی و موضعی را دریافت کرده اند اما این اقدامات پاسخ درمانی مناسبی برای رشد موهایشان نداشته و سن بالای ۲۵ سال دارند توصیه می شود.

مدت زمان انجام عمل کاشت مو چقدر است؟

روش های پیوند مو معمولا۳ تا ۶ ساعت طول می کشد. در این روش از بی حسی موضعی استفاده می شود و بیمار هوشیار است، ولی چون داروی آرام بخش ملایم دریافت می کند، احساس راحتی می کند.

آیا بیمار درحین انجام عمل کاشت مو دردی احساس میکند؟

پیوند موی طبیعی همیشه با بی حسی موضعی انجام می شود و فرد هیچ گونه دردی در جریان کار ندارد

عوارض پس از عمل پیوند مو بسیار نادر است:

1)ممکن است احساس کرختی خفیفی در ناحیه دهنده یا گیرنده مو وجود داشته باشد که طی ۲ تا ۸ ماه پس از عمل کاملابر طرف می شود.

2)عفونت خفیفی نیز ممکن است در ناحیه گیرنده مو ایجاد شود که به راحتی با تجویز آنتی بیوتیک قابل درمان است.

3)محل برداشتن مو در پشت سر، کوچک است و به راحتی با موهای اطراف پوشانده می شود. موهای گرافت شده در جلوی سر، هیچ گونه زخمی بر جای نمی گذارند و پس از رویش موهای پیوند زده شده، کاملاپوشانده می شوند.

4)تا چند روز پس از عمل ممکن است ناحیه پیشانی و اطراف چشم ورم کند که ظرف مدت چند روز از بین می رود.

5)در بعضی بیماران، ۴ تا ۶ ماه پس از عمل براثر پدیده تلوژن افلوویوم، موهای قبلی بیمار ریزش موقت پیدا می کند. در تعداد زیادی از بیماران، ۶ تا ۸ ماه پس از عمل کاشت مو، ریزش مو قطع شده و حتی بعضی موهای نازک قبلی بیمار، ضخیم تر می شوند. لذا بسیاری از جراحان کاشت مو معتقدند که در صورت داشتن شرایط، عمل کاشت مو هر چه زودتر انجام شود.

عمل کاشت مو به روش پانچ گرافت:

پزشک یک نوار از موهای دائمی پشت سر برداشته می شود و سپس با استفاده از روش های خاصی به قطعات میکروگرافت (حاوی ۱ تا ۳ مو) و مینی گرافت (حاوی ۳ تا ۸ مو) تقسیم می شود. این قطعات در نواحی بدون مو یا کم موی جلوی سرکاشته می شوند. پیوند میکروگرافت می تواند موجب ایجاد خط موی کاملاطبیعی در جلوی سر شود. بسته به شدت طاسی سر، از یکهزار تا چهارهزار یا بیشتر تار مو کاشته می شود تا تراکم مناسبی از موها در این ناحیه ایجاد شود. استفاده از کاشت مو به وسیله لیزر موفقیت چندانی نداشته است. همچنین کاشت مو به روش پانچ گرافت و استفاده از روش کاشت اتوماتیک توسط دستگاه کاشت مو (سیستم بازگردانی خودکار مو) امروزه در دنیا کنار گذاشته شده و توسط انجمن تخصصی پوست و وزارت بهداشت به دلیل مشکلات فراوانی مطرود گشته است.

_به طور کلی ۹ ۶ ماه پس از پیوند، قسمت طاس کاملاحالت طبیعی خود را به دست آورده و در ضمن موهای کاشته شده در محل طاس تا سال ها باقی مانده و نمی ریزند.

_لازم به ذکر است که در هر جلسه کاشت موی طبیعی بسته به روش انجام شده ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ عدد تار مو (یا به عبارتی ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ گرافت) کاشته می شود.

دوره نقاهت و مراقبت های بعد از کاشت موی طبیعی:

1)بهتر است روز بعد در منزل استراحت کرده و در چند شب اول دو بالش نرم طوری زیر سر قرار دهید که به حالت نیمه نشسته بخوابید.

2)خودداری از انجام کارهای سنگین (که نیاز به زور زدن و فشار آوردن زیاد دارند)،حرکات سریع و سرفه های شدید برای یک هفته ضروری بوده و بهتر است در این دوران از خم شدن زیاد در حالت ایستاده نیز پرهیز کنید.

3)هر گونه فعالیت ورزشی در هفته اول ممنوع است. از هفته دوم می توانید فعالیت های ورزشی سبک (بجز شنا) را شروع کرده و از هفته سوم ورزش از هر نوع آزاد است.

4)روز بعد از پیوند جهت برداشت پانسمان و شستشوی سر مراجعه کنید.

5)پس از برداشتن پانسمان لازم است که محل کاشت مو روزانه با شامپو به صورت بسیار ملایم شسته شود. طریقه صحیح شستشوی سر به شما آموزش داده خواهد شد. فشار آب دوش نبایستی زیاد باشد.

کاشت ابرو و ریش:

کاشت ابرو چیست؟

کاشت مو علاوه بر ناحیه سر، در نواحی دیگر مانند ابرو و در مناطقی از صورت (در مردانی که صورت کم مو دارند) هم انجام می شود، به دلایل مختلف افراد ممکن است ابروهای کم پشت یا بی مویی داشته باشند، این مشکل قابل حل است اما روش کاشت ابرو با مو خیلی متفاوت است چون حالت و به اصطلاح خواب ابروها با مو بسیار متفاوت است، جنس ابرو هم با مو کاملا فرق دارد و چنانچه افراد غیرماهر این کار را انجام دهند ابروهای شما نامرتب و بد فرم می شوند.

 

تاثیر تخصص و مهارت پزشک در عمل کاشت ابرو و ریش:

کاشت مو در ناحیه ابرو و ریش باید با دقت بالا و به صورت مایل انجام شود و حتما از موهای ظریف و نازک در آن منطقه استفاده شود تا طبیعی به نظر برسد، البته این روزها در آرایشگاه ها هم انواع کارهای زیبایی انجام می شوند اما این کارها غیرقانونی هستند و به دلیل استریل نبودن تجهیزات و محل آرایشگاه نباید هرگز به آنها مراجعه کنید.شما میتوانید با خیال راحت در مراکز زیبایی سروتونین,زیبایی و نظم ابروهای خود را از پزشکان ما هدیه بگیرید.

در زمینه کاشت ابرو و ریش پزشک باید دقت کافی داشته باشد تا گرافت ها (پیازهای مو) را با فاصله منظم و خیلی یکسان قرار ندهد، چون خط رویش موها به هیچ عنوان منظم و با فاصله یکسان نیستند، چنانچه این مورد رعایت نشود ابروها  و ریش ها خیلی مصنوعی به نظر خواهند آمد.

مزایای انجام عمل کاشت در ناحیه ریش و سبیل آقایان:

1)درمان دائمی

2)رشد واقعی ریش ها و قابلیت اصلاح کردن و حالت دادن به مدل ان

3)بهبود سریع و دوران نقاهت کوتاه

4)درد کم

معایب انجام عمل کاشت در ناحیه ریش و سبیل آقایان:

1)ریزش موهای کاشته شده بعداز 2الی 3هفته

2)گران بودن عمل کاشت مو

3)برداشت بانک مو از قسمت های دیگر

کاشت ریش برای چه افرادی لازم است؟

برای آقایانی که  در ناحیه ریش و سبیل خود دچار ریزش کلی یا سکه ای شده اند یابه طور مادرزادی تعداد فولیکول های این ناحیه کم بوده است, مناسب است.انجام

مراقبت های بعد از انجام عمل کاشت ابرو و ریش:

1)بروی صورت نخوابید تا زمان رشد کامل موها

2)بهداشت صورت خود اهمیت دهید.

3)داروهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی استفاده کنید.

4)محل تحت درنان را نخارانید و پوسته های روی آن را نکنید.

5)استفاده اغز لازم آرایشی را تا چندروز کنار بگذارید.

6)مصرف الکل و دخانیات را محدود کنید.

7)درمعرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

8)درصورت مصرف هرنوع دارویی پزشک خودرا درجریان بگذارید.

9)خوردن غذاهای چرب را محدود کنید.

10)نواحی تحت درمان را دور از رطوبت نگه دارید.

 

 

لیزر موهای زائد

یکی از شایع ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیک های پوست، موهای زائد است. مو تا حد معینی رشد می کند و سپس به صورت طبیعی می ریزد و موی جدید توسط فولیکول به وجود می آید.

چرخه رشد مو شامل سه مرحله است:

مرحله رشد: طی آن مو دارای حداکثر ضخامت و رنگ است؛ در این مرحله اشعه لیزر بیشترین اثر تخریبی را بر فولیکول مو دارد.

مرحله توقف رشد: ضخامت فولیکول رشد یافته کاهش پیدا می کند و از پیاز مو که مسئول تغذیه رسانی آن است، جدا می شود.

مرحله استراحت: در این مرحله تمام فعالیت های رشد متوقف می شود؛ در نواحی مختلف بدن مدت این دوره تفاوت دارد. این مرحله در موی سر به مدت تقریبا یکصد روز و دیگر نواحی بدن تا شش ماه طول می کشد.

امروزه روش های سنتی از قبیل استفاده از کرم های موبر، تراشیدن و بند انداختن چون تاثیری در از بین بردن فولیکول مو ندارد، با گذشت زمان موجب بازگشت موهای ناخواسته به همان تعداد، ضخامت و رنگ قبلی می شود.

لیزر موهای زائد چیست و عملکرد آن چگونه است؟

لیزر روشی سریع، موثر و بدون درد است که برای تمام نقاط بدن قابل انجام است؛ در این روش، در یک زمان بسیار کوتاه (در حد هزارم ثانیه)، نور لیزر با طول موج مناسب به پوست تابیده و با تجمع انرژی و ایجاد حرارت در فولیکول های مو همزمان ده ها فولیکول مو را تخریب می کند، اغلب موهای زائد تخریب شده از سطح پوست پاک می شود و باقیمانده آن پس از یک تا دو هفته خودبه خود ریزش پیدا می کند.

برای از بین بردن موهای زائد بدن چند جلسه لیزر لازم است؟

بعد از انجام لیزر تعداد موها کاهش یافته، اما چون موها در فازهای متفاوتی از رشد به سر می برد، تعدادی از آنها طی عمل لیزر از بین نرفته و باقی می ماند. بنابراین باید این عمل هر پنج تا هشت هفته یکبار تکرار شده تا موها کاملااز بین برود. تعداد این جلسات حداقل 6تا12 جلسه است که با توجه به خصوصیات ژنتیکی فرد ممکن است بیشتر یا کمتر باشد. از طرف دیگر ریشه و پیاز مو می تواند موهای جدید را ایجاد یا بازسازی کند؛ یعنی ممکن است در کنار پیاز مویی که از بین رفته است، ریشه جدید ایجاد شود، لذا بعد از اتمام دوره لیزر، فرد باید سالی یک یا دو بار تحت لیزر درمانی قرار گیرد تا موها مثل گذشته رشد نداشته باشد و موهای جدید کمتر رشد کند.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائدبدن:

قرمزی،تیرگی، براق شدن و حتی زخم شدن پوست است که اگر طول موج و انرژی استفاده شده برای بیمار درست انتخاب شود، چنین عوارضی اتفاق نخواهد افتاد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که پس از لیزر حداقل یک ماه از قرار گرفتن در مقابل آفتاب خودداری کنید، زیرا به دلیل حساس بودن پوست​ ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.

موهای زائد صورت یا هیرسوتیسم:

یکی از مشکلات مهم امروزه در خانم که آنها را مجبور به حضور در مراکز لیزر جهت رفع موهای اضافی می کند موهای زائد صورت میباشد.

برای کسب بهترین نتیجه درمانی از لیزر، ضروری است ۳ نکته مهم را در خصوص لیزر موهای صورت بدانیم:

چه کسانی مناسب لیزر هستند؟

۱)کسانی که دارای موهای تیره و ضخیم (نه کرکی، نه سفید) در صورت یا نواحی ای از بدن بوده که روز به روز بر تعداد و ضخامت آن افزوده می شود.

۲)کسانی که در انجام آزمایشات، مشکلات هورمونی یا اختلال مهمی نداشته اند یا در صورت وجود این مشکلات هورمونی ابتدا آن را درمان یا کنترل کرده اند.

۳)کسانی که حساسیت یا عارضه ای به نور لیزر نداشته باشند، مانند بعضی از بیماری های رماتیسمی پوست که ممکن است واکنش های ناشناخته ای نسبت به نور آفتاب یا لیزر داشته باشند.

۴)خانم هایی که باردار نیستند.

چه مراکزی و با چه دستگاه هایی خدمات لیزری را ارائه می دهند؟

مطمئن بودن از نوع دستگاه ها در مرکزی که مجوز انجام لیزر را کسب کرده اند، ضروری است، زیرا تنوع دستگاه ها از نوع نوری IPL (با اثرات درمانی کمتر از لیزر) تا انواع لیزری می توانند پاسخ های درمانی متفاوتی داشته باشند. از این جهت حتی دانستن نام دستگاه و جزئیات آن ضروری است.درمراکز زیبایی سروتونین با بهترین دستگاه ها و مجرب ترین اپراتورها لیزر موهای زائد انجام میگیرد.

چند نکته مهم از لیزر موهای اضافی:

_لیزر به معنای درمان کامل و رفع همیشگی موهای زائد نیست. به طوری که فرد مبتلاممکن است هر یک یا ۲ سال مجبور به انجام مجدد لیزر برای موهای جدید باشد.

_قبل از انجام لیزر بهتر است یک منطقه کوچک از پوست صورت یا بدن را لیزر نموده تا از نحوه پاسخ درمانی یا واکنش های احتمالی ناخواسته مطمئن شوید.

_قبل از انجام لیزر صورت خود را کاملاشسته و پاک کنید، زیرا وجود کرم یا لوازم آرایشی مانع اثر مناسب لیزر خواهد بود.

_لیزر بر موهای سفید اثری نداشته و بهترین راه درمان برای موهای سفید انجام الکترولیز است.

_چنانچه مبتلابه هر مشکل یا بیماری پوستی هستید، قبل از انجام لیزر پزشک خود را مطلع کنید، زیرا لیزر گاهی می تواند موجب عود یا شدت آن شود.

_یک ماه قبل از لیزر و در طول مدت لیزر از بند انداختن موهای صورت خودداری کنید و در صورت نیاز، موهای صورت را با ژیلت شیو کنید.

تعداد جلسات لیزر چگونه است؟

در هر دوره از 5تا12 جلسه با فاصله جلسات از یک تا 3 ماه در افراد مختلف متفاوت است.

آیا رنگ پوست در افراد مختلف درانجام لیزر تاثیر دارد؟

بهترین نتایج درمانی لیزر در افراد با پوست روشن و موهای تیره خواهد بود و برعکس افراد با پوست تیره و موهای بور یا روشن کمترین نتیجه را خواهند داشت.

ضخامت موها در انجام لیزرموهای زائد تاثیر دارد؟

نتایج درمانی لیزر، تغییر ضخامت موهای ضخیم به موهای نازک و کرکی است، بنابراین برای درمان موهای کرکی هزینه نکنید.

اگر پس از اولین جلسه لیزر شاهد ۳ تغییر عمده شامل:

کاهش ضخامت موها، کاهش رشد موها و به آسانی کنده شدن آن شده اید آنگاه اثر لیزر را در خود مناسب بدانید.

 

مزوهای لاغری

تاریخچه مزوتراپی لاغری:

مزوتراپى بیش از نیم قرن ســابقه دارد و در طول 10 سال گذشته، پزشکان آمریکاى جنوبى، آفریقاى جنوبى و اروپا با موفقیت روش مزوتراپى را در صدها هزار نفر از بیماران استفاده کرده اند.

از بین بردن چربى هاى بدن بوسیله مزوتراپى چگونه انجام میشود؟

بسیارى از افراد دچار توده ها و برآمدگى هایى از چربى هاى بد شکل و یا سلولیت در بدن خود هستند. در حال حاضر، یک راه حل براى این مشکل وجود دارد. در آب کردن چربى ها به وسیله
مزوتراپى، چربى هاى موضعى و سلولیت به صورت موضعى مورد هدف قرار مى گیرد. این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کم تهاجم است و به آرامى بافت چربى را با استفاده از ترکیبات حلال چربى آب مى کند. بدن به طورطبیعى پس مانده هاى چربى را در طى 3 تا 4 هفته دفع مى کند.

مزایاى استفاده از این روش:

1)با استفاده از تزریق مواد حل کننده چربى در مناطق هدف، مى توان بدون جراحى هاى وسیع، به تناسب اندام دست یافت.
2)نیاز به بیهوشى وجود ندارد
3) دوره استراحت کوتاه مدت، بازگشت سریع به کار و فعالیت هاى طبیعى
4) مقرون به صرفه در مقایسه با جراحى

نحوه عملکرد مزوتراپى لاغری:

مزوتراپى شامل تزریقات کوچکى از مواد آلى، معدنى و آنزیمى است که براى حل کردن بافت چربى موضعى مقاوم در برابر رژیم غذایى و ورزش بسیار موثر است. درمان از یک سرى تزریق هاى کوچک به بافت هاى چربى موضعى تشکیل شده است.

نتایج انجام مزوتراپی لاغری بعداز گذشت چند جلسه قابل مشاهده است؟

مزوتراپى روشی بسیار عالى بــراى صاف کردن پوســت و از بین بردن چاقى هاى موضعى است. فرد مى تواند نتایج را معمولا بعد از 3 تا 8 جلســه درمانى مشاهده کند. این عمل در مدت زمان خیلى کم در مطب انجام مى گیرد.

 عوارض جانبى مزوتراپی لاغری:

مختصر کبودى، خارش و درد خفیف که  گذرا خواهد بود.

اثربخشی مزوتراپی لاغری چگونه است؟

در بیشتر بیماران بین 3 تا 7 سانتى متر از سایز کمرشان کم خواهد شد.

مناطق درمان بامزوتراپی لاغری:

مناطقى که به این نوع درمان بهترین جواب را مى دهد (البته در کسانى که اضافه وزن خیلى زیادى ندارند) بافت هاى چربى مقاوم در برابر رژیم غذایى و ورزش است. این مناطق شامل شکم، پهلوها، پشت بازوها، خارج ران ها و محل بال (منطقه پشت، درست در کنار زیر بغل) است. مزوتراپى همچنین براى بهبود و صاف کردن پوست و کوچک کردن لیپوم (غده هاى چربى)
کاربرد دارد.

مزوتراپی جایگزینى براى لیپوساکشن:

مزوتراپى در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبى براى اعمال جراحى مثل لیپوساکشن مىتواند به کار برود. با مزوتراپى مىتوان چربى شکم، چربىهاى موضعى کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با کشف دارویى که حل کننده چربى است محققان دریافتند با تزریق آن در بافت چربى، چربى حل مىشود و ازبین مى رود ولى براى رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهاى زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادى به دنبال خواه داشت. بنابراین فقط در نواحى کوچک باید مصرف شود.

نکته:معمولا افراد چاق به دنبال روشهایى آسان و بىزحمت براى کاهش وزن هستند. این روش تاثیرغیرمعقول و معجزه آسایی براى کاهش وزن ندارد بلکه یک تاثیر منطقى و محدود دارد.

شاخص توده بدنی در مزوتراپی لاغری باید چگونه باشد؟

مساله بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپى این است که بیمار باید شاخص توده بدنى (BMI) 30 داشته باشد تا بتواند از مزوتراپى در زمان چاقى موضعى استفاده کند. چنانچه این عدد زیر 25 باشد، یعنى فرد وزن طبیعى دارد و نیازى به رژیم غذایى ندارد و اگر این عدد بین 25 و 30 باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایى از روش مزوتراپى استفاده کند.

ازبین بردن غبغب به وسیله ی مزوهای لاغری:

در کاهش چربى به کمک این روش کوچک کردن غبغب معمولا بهتر از دیگر نقاط بدن جواب مىدهد. باتوجه به نوع کاربرد مزوتراپى در درمان، مدت زمان لازم براى مشاهده آثار درمان فرق میکند، مثلا در ریزش موى مردانه معمولا با شروع درمان مزوتراپى در کنار دیگر روشهاى درمانى پس از 6 ـ 5 ماه نتایج قابل مشاهده خواهد بود که این نتایج شامل رویش موى
جدید نیست در واقع در درجه اول نقش پیشگیرى از ریزش مو را دارد و در حدود 30 ـ 20 درصد روى روند استحکام مو، رشد مو و حالتگیرى مو تاثیر خواهد داشت. همچنین مىتواند چربى زیاد
موى افراد را کاهش دهد. در کاهش چربىهاى اضافه بدن معمولا آثار درمانى بعد از حدود 10 ـ 5 جلسه قابل مشاهده خواهد بود و نتایج درمانى در کاهش وزن تا زمانى باقى خواهد ماند که فرد رژیم غذایى خود را ادامه دهد.

شما میتوانید در مراکز زیبایی.لاغری سروتونین از مشاوره ی رایگان متخصصان تغذیه ی مابهره مند شده و نتایج ایده آل خود را از ما بخواهید.

آر_اف فرکشنال

دستگاه جوانساز آراف فرکشنال چیست؟

این دستگاه با بخش فرکشنال با گرما لایه ی میانی پوست(درم)،بایه های کلاژن و الاستین ساز را بازتولید میکند.و همچنین با استفاده از امواج اولتراساند افتادگی غبغب و افتادگی پوست را ازبین برده و در بهبود جای اکنه موثر است.بادیگر قابلیت خود موجب انقباض عضلات صورت میگردد که باعث لیفتینگ و سفتی صورت میشود.
در مراکززیبایی سروتونین با کمترین هزینه و مشاوره رایگان پزشکان متخصص ما میتواند زیبایی و درخشش را به پوست خود هدیه دهید.

دستگاه آر_اف از امواج رادیو فرکانسی با تکنولوژی فرکشنال برای جوانسازی پوست استفاده میکند.
این امواج از طریق سوزن های بسیار نازک که از آلیاژ طلا ساخته شده اند وارد لایه ی میانی پوست میشوند و با تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست میشوند.

انواع آر_اف کدام اند:

به طور کلی دونوع دستگاه ار_اف وجود دارد تک قطبی و دو قطبی.
از تک قطبی به جهت لاغری و از دو قطبی برای جوانسازی استفاده میشود.
در ار_اف تک قطبی گرما در لایه های عمیق پوست باعث لاغری شده و در دوقطبی در لایه های سطحی پوست جوانسازی انجام میدهد.

نحوه عملکرد دستگاه آر_اف فرکشنال چگونه است؟

دستگاه آر_اف از امواج رادیو فرکانسی با تکنولوژی فرکشنال برای جوانسازی پوست استفاده میکند.این امواج از طریق سوزن های بسیار نازک که از آلیاژ طلا ساخته شده اند وارد لایه ی میانی پوست میشوند و با تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست میشوند.

چه افرادی باید آر_اف فرکشنال انجام دهند؟

۱)افراد دارای منافذ باز پوستی
۲)افراد دارای حفره ی جوش و جای جوش
۳)کسانی که اسکارهای سطحی دارند
در ادامه از مزایای آر_اف فرکشنال توضیح خواهیم داد که افرادی که به دنبال جوانسازی پوست خود هستند میتوانند از این روش استفاده کنند.

مزایای درمان با دستگاه آرافRF فرکشنال چیست؟

۱)جوانسازی پوست بدن و صورت
۲)درمان شلی پوست و افزایش قوام پوست
۳)ازبین بردن منافذ باز پوست
۴)کاهش‌چین و چروک حتی دراطراف چشم
۵)درمان ضایعات پوستی
۶)ازبین بردن لک های پوستی
۷)بهبود اسکارهای سطحی
۸)افزایش شفافیت پوست
۹)درمان اکنه ی فعال و ازبین بردن باکتری های مولد اکنه
۱۰)ازبین بردن خطوط خط اخم و خنده
۱۱)کاهش سلولیت

۱۲)ازبین بردن پف زیر چشم

چه افرادی نباید آر_اف فرکشنال انجام دهند؟

۱)زنان باردار پ شیرده
۲)افرادی که مشکلات قلبی و عروقی دارند
۳)افرادی که در ناحیه درمان صفحات فلزی یا پین دارند.
۴)کسانیکه بیماری بافت همبند دارند.

عوارض بعد از انجام آر_اف فرکشنال که دائمی نبوده و رفع میشوند:

۱)مقداری تورم و قرمزی ملایم
۲)سوزش پوست
۳)خشکی پوست
۴)فرورفتگی
۵)حساسیت محل تحت درمان

تعداد جلسات ار_اف‌ چند جلسه است؟

پزشک با توجه به هدف درمان و نظر بیمار تشخیص میدهد که چند جلسه بازم است اما به طور کلی ار_اف برخلاف دستگاهای لیزر دیگر با یک جلسه میتوان نتایج ان را مشاهده کرد.

نکته:برای گرفتن نتیجه ی هرچه بهتر در اراف فرکشنال میتوانید از قبل انجام ان ۵جلسه از میکرودرم ابریژن کمک بگیرید تا شفافیت پوستتان را در اولین جلسه ی ار_اف به خوبی مشاهده کنید.

آر_اف بهتر است یا هایفوتراپی؟

در روش هایفوتراپی سرعت اثربخشی و دیدن نتایج نسبت به روش ار_اف بیشتر است زیرا از طریق امواج بالا به لایه های عمیش پوست نفوذ میکند.

هزینه ی آر_اف چقدر است؟

با توجه به نواحی درمان و انتخاب مرکز زیبایی و مهارت پزشک،قیمت ار_اف متغییر است.
شما میتوانید با نازل ترین قیمت در مراکز زیبایی سروتونین بهترین خدمات را ما دریافت کنید چراکه سلامت جسم وایجاد حس خوب در شما با هیچ مبلغی قابل مقایسه نیست.

 

 

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ ترکیبی از میکرونیدلینگ و مزوتراپی است که با استفاده از کوکتل های مخصوص روشی موثر در جوانسازی پوست میباشد.در مزونیدلینگ با سوزن های ریز بروی سطح پوست زخم های خفیف ایجاد شده و هم زمان کوکتل های مغذی وارد پوست میشوند که با پاسخ طبیعی بدن کلاژن سازی اغاز میشود.نفوذ کوکتل ها در پوست موجب سفتی و روشنایی پوست میشود.

عملکرد مزونیدلینگ چگونه است؟

در مزونیدلینگ کوکتل(دارو)های متناسب و سازگار با پوست شما توسط پزشک تشخیص داده شده و با دستگاه مخصوص بدون سرنگ به وسیله ی سوزن های بسیار ریز روی پوست کشیده شده و وارد ان میشوند که میزان اثربخشی آن به وضوح دیده شود.

پزشک با استفاده از سوزن مخصوص مزونيدلينگ در حال جوانسازي صورت خانم مي باشد.

مزونیدلینگ با چه وسیله ای انجام میشود؟

کوکتل های مخصوص درون سیستم دیجیتالی سوزنی قرار میگیرند که این دستگاه از تعداد بسیار زیادی سوزن تشکیل شده و عمق ورود و خروج این سوزن ها به تشخیص پزشک انجام میشود.

تفاوت های میکرونیدلینگ با مزونیدلینگ درچیست؟

در میکرونیدلینگ برای جوانسازی و تولید کلاژن از هیچگونه دارو و کوکتلی استفاده نمیشود و تنها توسط دستگاه میکرونیدلینگ کلاژن سازی انجام میشود اما در مزونیدلینگ از کوکتل های مخصوص برای جوانسازی و تحریک کلاژن سازی استفاده میشود.

 

برای اثربخشی مزونیدلینگ چند جلسه لازم است؟

بسته به نوع پوست،ناحیه تحت درمان،رنگ پوست و نظر پزشک پاسخ این سوال متغییر میباشد اما به طور کلی با ۶جلسه به فاصله ی یک ماهه نتیجه ی مطلوب حاصل میشود.

مزایای انجام مزونیدلینگ:

۱)بدون محدودیت سنی هر شخصی میتواند مزونیدلینگ را به جهت شادابی پوست خود انجام دهد.
۲)رفع جای جوش،آکنه،اسکار و ابله
۳)کاهش منافذ باز پوست
۴)کلاژن سازی
۵)رفع لکه های سطح پوست
۶)ازبین بردن چروک های سطحی پوست
۷)لیفت پوست صورت
۸)جوانسازی پوست
۹)رفع ترک های ناشی از بارداری یا چاقی و لاغری
۱۰)افزایش خونرسانی به بافت
۱۱)ترمیم زخم های کهنه
۱۲)برطرف ساختن سوختگی های قدیمی
۱۳)نفوذ به لایه های عمیق پوست
۱۴)بدون درد و خونریزی

چه کسانی باید از درمان مزونیدلینگ کمک بگیرند؟

۱)افرادی که به دنبال جوانسازی پوست خود هستند.
۲)افراد دارای ترک های پوستی
۳)افرادیکه دچار افتاب سوختگی شده اند
۴)کسانی مه در سطح دوست خود لکه های رنگی دارند.
۵)به جهت درمان تون پوستی های ناهموار
۶)کسانی که پوستی خشک دارند
۷)جهت درمان اسکار آکنه

چه کسانی نباید از درمان مزونیدلینگ استفاده کنند؟

۱)کسانیکه سابقه ی حساسیت به موکتل های درمانی دارند
۲)افراد دارای عفونت فعال پوستی دارند مانند تبخال
۳)افراد با سیستم ایمنی ضعیف
۴)کسانی که در اثر اسیب به پوست سابقه ی کلویید دارند.
۵)درصورت استفاده از داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین سراغ درمان مزونیدلینگ نروید.

 

مراقبت های بعداز مزونیدلینگ:

اگرمراقبت های بعدازمزونیدلینگ به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه ی دلخواه شما حاصل نشود پس سعی کنید که بعداز انجام مزونیدلینگ:
۱)دیدن قرمزی روس سطح دوست و سوزن خیلی خفیف بعداز انجام مزونیدلینگ کاملا عادی بوده و قرمزی پوست حداکثر ظرف چندروز اول و سوزش خفیف ظرف چندساعت اولیه ازبین خواهند رفت.
۲)حداقل تا۷روز بعداز درمان از لوازم ارایشی و بهداشتی استفاده نکنید.
۳)ترجیحا تا ۲روز بعداز انجام مزونیدلینگ فعالیت سنگین انجام ندهید تا باعث اسیب بافتی نشود.
۴)به هیچ وجه درمعرض افتاب قرار نگیرید.
۵)از برنزه کردن به طور جدی خودداری کنید.
۶)ناحیه ی تحت درمان به هیچ وجه ماساژ داده نشود.
۷)در قرارگرفتن در محیط های گرم مانند سونا جموزی و حمام اب داغ خودداری کنید.
۸)تا یک روز به پوست خود آب نزنید.

۹)بعداز انجام مزونیدلینگ تا یک ماه از بندانداختن صورت جدا خودداری کنید.
۱۰)پوسته پوسته شدن پوست بعداز مزونیدلینگ کاملا طبیعی بوده و باید صبور باشید تا مراحل درمان به طور طبیعی طی شود.

۱۱)حتی در زیر نور لامپ های قوی هم قرار نگیرید.

۱۲)کل نواحی تحت درمان را با پماد زینک پوشانده تا هیچگونه تماسی با تور نداشته باشد.

۱۳)ناحیه تحت درمان را تا ۲۴ساعت به هیچ عنوان آب نزنید و اگر غیرقابل تحمل بود از سرم شست و شو استفاده کنید.

۱۴)درطی روند درمان سلول های قدیمی درحال ریزش اند بنابراین اجازه دهید مراحل طبیعی درمان طی شود و از هرگونه اقدام اضافی پرهیز کنید.

۱۵)تا یک هفته رو به پشت صورت بخوابید تا احساس کشش سطح پوست موجب اذیت شما نشود.

کبودی یعداز انجام مزونیدلینگ کاملا رایج بوده و با مرور زمان و استفاده از پمادهای مخصوص با مشورت پزشک رفع خواهد شد.

ایا بعداز انجام مزونیدلینگ از ترمیم کننده استفاده کنیم؟

با مشورت با پزشک‌معالج خود میتوانید از ترمیم کننده استفاده کنید البته بعداز گذشت ۲۴ساعت که پوست خودرا شستید.از پماد زینک هم میتوانید استفاده کنید.

مزونیدلینگ موی سر:

دراین روش با تقویت فولیکول های موی سر میزان خونرسانی را در کف سر افزایش داده و موجب ازبین رفتن ریزش مو خواهد شد.

مزونیدلینگ سر چگونه انجام میشوند؟

مانند مزونیدلینگ پوست بدن به وسیله ی سوزن های بسیار ریز که وارد پوست سر میشوند و سوراخ های بسیار ریزی ایجاد میکنند کوکتل های مغذی از راه این سوراخ های ریز وارد کف سر شده و موجب میشوند که ویتامین های مورد نیاز فولیکول های مو تامیین شوند.

 

مزایای انجام مزونیدلینگ سر:

۱)افزایش رشد موها
۲)بدون درد و خونریزی و بیهوشی
۳)درمان ریزش مو ی سکه ای
۴)تقویت سلامت فولیکول های مو
۵)جلوگیری از ریزش مو
۶)بدون عوارض جانبی و مراقب خاص
۷)کنترل ماده های ترشحی از غدد سباسه
۸)قیمت مقرون به صرفه

مراقبت های بعداز انجام مزونیدلینگ سر مانند مراقبت های بعداز انجام مزوتراپی و پی آر پی میباشد که در مقالات مرتبط با انها توضیحات لازم داده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

لیزر کیوسوییچ

در بیشتر مواقع افرادیکه تاتو یا خالکوبی انجام میدهند بعداز گذشت مدتی پشیمان شده و دنبال راه حلی برای پاک‌کردن آن هستند و یا بعضی دیگر از افراد از لک های نطقه ای روی پوست خود شکایت دارند از این رو ما در مراکز زیبایی سروتونین بهترین راه حل این مشکل را برای شما با بروزترین دستگاه لیزرکیوسوییچ فراهم‌کرده ایم.

لیزرکیوسوییچ چیست؟

کیوسوییچ نوعی دستگاه لیزر میباشد که با تکنولوژی منحصربه فرد خود برای ازبین بردن تاتو،کک و مک،هرنوع ضایعه ی پوستی،جوانسازی و لایه برداری پوست انجام میشود.

عملکرد دستگاه لیزرکیوسوییچ چگونه است؟

امواج نوری بسیار قوی که در این دستگاه وجود دارد باعث خرد شدن و شکستگی رنگدانه های زیرپوست شده و از بدن دفع میشوند و پس از جلسات لازم طی شده پوست به رنگ عادی خود بازمیگردد.

آیا استفاده از لیزرکیوسوییچ باعث تخریب بافت های محل درمان و اطراف آن میشود؟

از انجایی که اشعه های لیزر کیوسوییچ تنها توسط قطعات رنگی پوست جذب میشود و به دست پزشک تنها بر روی محل های مربوطه تابانده شده و به اطراف ناحیه درمان کوچک ترین اسیبی وارد نمیکند پس جای هیچگونه نگرانی ای نیست.

چرا دستگاه کیوسوییچ موثرترین راه برای ازبین بردن تاتو نسبت به دستگاه های موجود است؟

این دستگاه طول موج هایی را شامل میشود که با انها میتوان تاتوهای مختلف را در تمامی سطوح پوست با توجه به نوع پوست و قدمت تاتو و خالکوبی و روش انجام آن ازبین برد.این روش باکمترین خطر و عوارض جانبی بیشترین تاثیر را برروی رنگدانه ها میگذارد.

ایا انجام لیزرکیوسوییچ با روش های دیگر تداخل درمانی ندارد؟

خیر.شما میتوانید با مشورت پزشک معالج خود این روش را هم زمان با دیگر متدهای درمانی انجام دهید و مانعی وجود ندارد.
نکته:درمان ضایعه های بزرگ با این روش قابل درمان نیست و در بیشتر مواقع برای لک های نقطه ای سطح پوست موثر واقع میگردد.
نکته:باتوجه به وجود رنگدانه ها در عمق های مختلف سطح پوست نمیتوان تضمین کرد که با یک‌جلسه تاتو با خالکوبی شما ازبین میرود و باید جلسات متعدد و منظمی را پشت سربگذارید

مزایای لیزر کیوسوییچ:

۱)ازبین بردن تاتو و خالکوبی بدون هیچ عوارضی
۲)لیفت،جوانسازی و لایه برداری پوست
۳)ازبین بردن خال های رنگدانه ای
۴)رفع جای جوش و رنگدانه های پیگمانته
۵)روشی کاملا بی خطر و بدون درد
۶)در جلسات درمانی کوتاه مدت بهترین نتیجه حاصل میگردد.

ایا لیزرکیوسوییچ در درمان لک ها پوستی موثر است؟

لیزر کیوسوییچ یکی از بهترین راه های درمان لک های پوستی میباشد که با تاباندن لیزر برروی پوست در واحد نانو ثانیه باعث کم رنگ شدن رنگدانه ها میشود.

مدت زمان لازم برای درمان با ایزر کیوسوییچ چقدر است؟

با توجه به نظر پزشک و نوع ضایعه و نوع و رنگ پوست مدت زمان درمان متغییر است.اگر ضایعه کوچک باشد با یک‌جلسه نتیجه را میتوان مشاهده کرد اما درصورت وجود لکه های بزرگتر و پررنگ تر چندین از ۵یا۶جلسه با فاصله ی معمولا یک‌ماه از یکدیگر لازم است.

مراقبت های قبل از لیزرکیوسوییچ:

۱)درصورتی که پوست شما سابقه ی ایجاد کولوئید یا همان گوشت اضافه را دارد با پرشک‌ معالج خود درمیان‌بگذارید.
۲)از‌داروهای مصرفی خود‌و‌حساسیت ها و آلرژی های خود،به پزشک اطلاع دهید.
۳)قبل از مراجعه حتما تمام موهای محل انجام لیزر را اصلاح کنید.
۴)درصورت انجام لیزر برروی پوست صورت،کاملا تمیز‌و بدون آرایش باشید.
۵)حداقل از ۴۰روز قبل از آفتاب گرفتن یا دستگاه سولاریوم خودداری کرده و حتی از کرم های برنزه نیز استفاده نکنید.

مراقبت های بعداز لیزر کیوسوییچ:

۱)مراقبت از افتاب بعداز درمان از مهم ترین ارکان اصول درمان میباشد،درصورت خروج از منزل حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.
۲)تا۲۴ساعت بعداز درمان ازحمام کردن خودداری کرده و محل درمان را در تماس با آب قرارندهید.
۳)درصورت توصیه ی پزشک به استفاده از پمادهای ترمیم کننده آنها را مرتبا استفاده کنید.
۴)از کندن زخم های بعداز لیزر جدا خودداری کنید زیرا باعث ایجاد لک روی پوست میگردد. این مدت ها با توجه به تشخیص درمانی پزشک کم و زیاد میشوند.

چه کسانی نباید لیزرکیوسوییچ را انجام دهند؟

۱)خانم های باردار
۲)افرادی که سابقه ی تبخال یا خود تبخال را داشته باشند
۳)افراد دارای حساسیت پوستی و زخم های سرباز

هایفوتراپی

هایفوتراپی چیست؟

کلمه ی High-intensityبه معنای امواج متمرکز با شدت بالا میباشد که‌واژه ی HIFU از آن نشأت گرفته شده است.
هایفوتراپی یکی از روش های جدید جوانسازی پوست میباشد و از آن به جهت لیفت پوست بدون درد و جراحی و کاملا غیرتهاجمی استفاده میشود.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

با بالا رفتن سن شاهد افتادگی پوست خواهیم بود این روش برای افراد بالای۳۰سال که کلاژن سازی در آنها روبه کاهش میباشد مفید واقع شده و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.
درحالت کلی:

1)کسانی که پوست انها شل شده و دچار افتادگی شده است.
2)کسانی که پوست نازک دارند.
3)کسانی که در اثر وراثت،پیری،لاغری و…دچار افتادگی پوست شده اند.
4)افرادی که در ناحیه غبغب افتادگی دارند
5)افرادی که در صورت خود چین و‌چروک میبینند.

مزایای انجام هایفوتراپی:

1)کاهش چین و چروک پوست
2)سفت کردن پوست و ازبین بردن افتادگی و شلی پوست
3)ازبین بردن خط خنده و خط چانه
4)ازبین بردن افتادگی ناحیه گردن و غبغب و سفت کردن پوست آن نواحی
5)لیفت گردن و ناحیه ی دکلته بانوان
6)ازبین بردن چین و چروک های ریز صورت و اطراف چشم
7)افزایش قوام پوست

هایفوتراپی مناسب کدام قسمت های بدن است؟

1)از بین بردن غبغب
2)لیفت گردن و ناحیه ی خط دکلته(روی قفسه سینه)
3)لیفت صورت و ابروها
4)از بین بردن شلی بازوها و ران پاها
5)ازبین بردن پف و تیرگی زیر چشم
6)هزینه ی بسیار کمتر نسبت به جراحی
7)مناسب برای تمامی رنگ های پوست
8)بدون تزریق و برش دادن
9)جلسات درمانی بسیار کوتاه
10)بدون خونریزی و عوارض جانبی
11)بدون درد
12)نتایج سریع و ماندگاری مناسب

مقایسه ی هایفوتراپی با عمل جراحی لیفت صورت:

قطعا ماندگاری و اثر هایفوتراپی از انجام جراحی لیفت کوتاه تر میباشد اما روش هایفوتراپی بی خطر و هزینه ی آن نسبت به عمل جراحی لیفت بسیار کم تر است.

ایا هایفوتراپی درد دارد؟

با هایفوتراپی در هر شات احساس جرقه های بسیار کوچک و مقداری گرما در فرد ایجاد میشود که به هیچ عنوان احساس درد نکرده و قابل تحمل میباشد‌ اما به هرحال میتوانید قبل از انجام آن از پماد بی حسی استفاده کرد

نحوه ی عملکرد دستگاه هایفوتراپی چگونه است؟

دستگاه هایفو با انرژی متمرکز امواج اولتراسوندبدون ایجاد زخم و هیگچونه آسیبی اعم از قرمزی پوست و سوختگی روی پوست به لایه های زیرین و عمیق پوست نفوذ میکند و انرژی وگرمای حاصل از آن باعث تحریک‌کلاژن سازی توسط سلول های بافت گرما دیده میشود.
عملکرد هایفو شباهت زیادی به دستگاه سونوگرافی دارد که هردو از امواج التراسوند استفاده میکنند که کاملا بی خطر بوده و هیچ نوع عارضه ی پوستی ایجاد نمیکند.

چه کسانی نباید هایفوتراپی انجام دهند؟

1)افراد دارای ایمپلنت های فلزی
2)افراد با بیماری کم کاری تیرویید
3)افرادیکه داروهایی مثل راکوتان استفاده میکنند
4)بیماران قلبی
5)بیماران دیابت کنترل نشده
6)کسانی که از تزریق ژل یا بوتاکس انها کمتر از ۳ماه گذشته
7)خانم های باردار
8)بیماران فعال سیستماتیک و اختلالات پوستی
9)افرادی که اکنه شدید دارند
10)کسانی مه خونریزی یا زخم باز دارند
11)بیمارانی که داروهای رقیق کننده استفاده میکنن

نتایج ماندگاری هایفوتراپی چقدراست؟

به طورکلی ۱الی۲سال ماندگاری دارد.بعداز گذشت دوماه پوست شروع به کلاژن سازی میکند پس هایفو ماندگاری بالایی دارد.

طول درمان هایفوتراپی چقدر است؟

تا۳جلسه‌به نتیجه ی مطلوب خود میرسید.

مراقبت های قبل از انجام هایفوتراپی:

1)اگر زیاد تبخال میزنید و یا ایمپلنت دارید قبل از انجام دکتررا مطلع سازید.

2)مصرف داروهایی مثل پروفن دکنوفناک اسپرین و ویتامینEرا از یک هفته قبل قطع کنید.

مراقبت های بعداز هایفوتراپی:

1)تادوهفته از ضدافتاب غیراستروییدی و کورتون استفاده نکنید
2)تا ۴الی۵روز در معرض افتاب و کرما قرار نگیرید
3)تمام فعالیت هایی که باعث تعریق میشوند تا ۳الی۴روز‌انجام ندهید
4)۳۰دقیقه بعداز انجام هایفومیتوانید ارایش کنید اما بهتر است به پوست هود استراحت دهید
5)آب بیشتر بنوشید
6)از خاراندن و خراشیدن‌پوست خودداری کنید
7)ازمصرف الکل پرهیز کنید
8)پماد زینک با تجویز پزشک استفاده کنید

با انجام هایفوتراپی تنها دریک جلسه درمان با هرنوع رنگ پوستی،زیبایی و جوانی را در مراکز زیبایی سروتونین ازما هدیه میگیرید.