مزوتراپی

مژده به تمام خانم هایی که بعد از رنگ کردن موهای خود با ریزش مو شدید مواجه شدن!

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک روش درمانی برای پوست و مو  است که برای اولین بار درسال 1952 در فرانسه رواج یافت.دراین روش بااستفاده از سوزن های بسیار کوچک تزریق,مخلوطی شامل:ویتامین ها,آمینواسیدها و داروها به عمق چندمیلیمیتری در لایه فرودرم (لایه میانی)پوست انجام میشود که موجب تقویت غدد لنفاوی جریان خون و سیستم ایمنی بدن میگردد.

مزوتراپی برای درمان موارد متعددی به کار برده می‌شود و ماده تزریقی هم با توجه به تشخصیص پزشک انتخاب میشود.به طور کلی می‌توان گفت مزوتراپی برای درمان کم‌آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی، انواع سلولیت و ریزش مو استفاده می‌شود.مزوتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و سرپایی انجام‌میشود.

مواد سازنده ی کوکتل های مزوتراپی:

این روش بر روی سه لایه پوست اثر میگذارد پس اثرات درمانی آن ماندگاری  زیادی دارد و وابسته به هدفی که از انجام مزوتراپی دارید مواد مختلفی به پوست تزریق میشود این مواد شامل:داروهای بی‌حسی موضعی که اثر ضدالتهابی هم دارندداروهای هورمونی که باعث مهار ریزش مو می‌شوند.کلسی تونین که باعث تغذیه فولیکولی و تغذیه پوستی می‌شود.ال-کارنیتین که باعث تجزیه چربی‌ها شده و برای درمان سلولیت استفاده می‌شود.ویتامین ث که باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود.بیوتین که در تقسیم سلولی و بهبود بافت پوست تاثیر مهمی دارد.سدیم پیروات که باعث بهبود حالت کدری پوست و رفع لکه‌های پوستی می‌شود.کافئین که باعث رفع سلولیت و درمان ریزش مو می‌شود.

با مزوتراپی مواد مغزی واردپوست میشوند و فعالیت های پوستی را بهبود میبخشد.در کلینیک سروتونین مزوتراپی با مواد اولیه ساخت معتبر ترین برندهای کشور های خارجی انجام میشود که میتواند به درمان قطعی شما کمک کند.

کاربردهای مزوتراپی:

1)درمان سلولیت

2)جوانسازی پوست

3)کاهش وزن

4)درمان ریزش مو

5)تسکین درد

آیا روش درمانی مزوتراپی دردناک است؟

مزوتراپی روشی موفق و بی خطر و تقریبا بدون درد است که نیاز به گذراندن دوره بهبود ندارد.

معایب و عوارض جانبی مزوتراپی:

1)واکنش آلرژیک یا حساسیت نسبت به داروها (در بعضی افراد به صورت خفیف)

2)عفونت‌های پوستی (در مواردی که عمل در مراکز غیربهداشتی انجام شده)

3)کبودی و خون‌مردگی در محل تزریق (در بعضی افراد)

4)التهاب بافت چربی زیرپوستی (در بعضی افراد)

5)سرگیجه یا سردرد جزیی از عوارض آن هستند که معمولا بعد از یک هفته از بین میروند.

مزایای مزوتراپی:

1)سرپایی بودن و عدم نیاز به بیهوشی

2)مقرون و به صرفه بودن

3)دوره ریکاوری و بازیابی کوتاه

4)عدم نیاز به مراقبت‌های ویژه بعد از انجام آن

5)عوارض جانبی محدود

تعداد دفعات انجام مزوتراپی:

مزوتراپی معمولا بین5تا8 جلسه انجام می‌شود. تعداد دقیق جلسات به شرایط بدن هر فرد و نوع پاسخگویی بدن او به درمان بستگی دارد. به طور کلی، چهار جلسه اول مزوتراپی با فاصله هفت روزه و جلسات بعدی، با فاصله دو هفته‌ای و یا ماهیانه انجام می‌شوند.

نتایج مزوتراپی  بعداز چند جلسه دیده میشود؟

نتایج بسته به شرایط بیمار متفاوت است ولی به طور متوسط از جلسه ی 1تا5قابل رویت است.

ماندگاری نتایج مزوتراپی چقدر میباشد؟

عواملی چون ورزش و تغذیه صحیح در ماندگاری نتایج موثر میباشند.جهت تداوم نتایج درمان سلولیت یا جوانسازی پوست با مزوتراپی تحت نظر بودن پزشک معالج به مدت شش ماه تا یک سال الزامی میباشد.

مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی:

بعد از انجام مزوتراپی صورت,تا4ساعت نباید آرایش کرد و تا 6تا8ساعت نیز نباید استحمام نمود.پیشنهاد میشود بعد از انجام مزوتراپی  بیماران رژیم غذایی حاوی پروتیین را رعایت کرده و از مصرف محرک ها مانند کافیین قبل از درمان اجتناب کنند.

مزوتراپی با پی آ ر پی چه تفاوت هایی دارد؟

1)تفاوت در هزینه

2)تعداد جلسات

3)مدت زمان هر جلسه

4)مدت زمان مشاهده‌ی نتیجه

5)تفاوت در مواد و کوکتل های تزریق شونده

6)تفاوت تزریق در لایه های پوست

آیا همه میتوانند از مزوتراپی استفاده نمایند؟

خیر!بیماران دیابتی,قلبی,عروقی,خانم های باردار و بیماران سرطانی مجاز به انجام مزوتراپی نیستند.

جوانسازی صورت و گردن توسط مزوتراپی چگونه است؟

تزریق ویتامین ها و انتی اکسیدان ها درزیر پوست نه تنها متابولیسم سلولی را فعال میسازد بلکه کلاژن سازی و الاستین سازی را نیز تحریک میکند.این روش میتواند برای چروک و تیرگی دور چشم,جای آکنه و جوش,افتادگی پوست صورت و گردن و چروک خط خنده,لک ها و چین و چروک دستها درمان موثری واقع شود.

مزوتراپی چگونه سلولیت را از بین میبرد؟

سلولیت در نتیجه اختلال در گردش خون,کاهش استحکام بافت پیوندی,احتقان لنفی و عدم تعادل هورموون ها به وجود می اید.مزوتراپی باهدف قرار دادن بخش یا بخش هایی از پوست موجب از میان برداشتن سلولیت ها به وسیله ی بهینه سازی گردش خون,تقویت بافت های پیوندی و ازمیان بردن چربی های اضافه میگردد.

مزوتراپی یکی از حساس ترین عمل های زیبایی است که حتما باید توسط پزشک با مهارت و حاذق انجام شود ما در مرکز زیبایی سروتونین به شما کمک میکنیم تابا خیال راحت به هدف اصلی خود از انجام مزوتراپی برسید.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.